The Impact of Differentiated Levels of Corporate Governance on Institutional Image of Companies
Keywords:
Corporate Governance, Transparency, Institutional ImageAbstract
The creation of the differentiated levels of corporate governance - Level 1, Level 2 and New Market - had as the one of its main arguments the change in the institutional image of companies, that would be provoked by the fulfillment of the rigid norms of adhesion, directed for the reduction of the uncertainties of the investors and others groups of interest. This paper looked for to verify the impact of the adhesion in these differentiated levels on the institutional image of the company for shareholders and stakeholders, according to perception of the own company. So, the study was based on the answers of questionnaires sent by email to the department of Investors Relations of the companies listed in the differentiated levels of corporate governance. As result, it was possible to verify that the adhesion to the levels in fact affects the institutional image of the company in the perception of the own company, much even so this change is little more related to shareholders than to stakeholders.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
A submissão do texto para avaliação implica no compromisso de que o material não seja submetido a um outro periódico nacional ou internacional e autoriza, caso aprovado, a sua publicação.
Os artigos publicados são de responsabilidade dos autores não traduzindo, necessariamente, a opinião da revista. A reprodução dos artigos, total ou parcial, pode ser feita desde que citada esta fonte.
Considerando que o(s) autor(es) do texto concorda(m) com a sua publicação, caso o mesmo seja aprovado pela revista, sem que disso lhe seja devido qualquer remuneração, reembolso ou compensação de qualquer natureza, a Revista Contabilidade Vista & Revista através do Departamento de Ciências Contábeis da Faculdade de Ciências Econômicas da Universidade Federal de Minas Gerais, detém todos os direitos autorais dos textos publicados, conforme a legislação brasileira vigente.
Os direitos autorais para artigos publicados nesta revista são do autor, com direitos de primeira publicação para a revista. Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais. A revista permitirá o uso dos trabalhos publicados para fins não-comerciais, incluindo direito de enviar o trabalho para bases de dados de acesso público.