Determinantes do consumo cultural das famílias: evidências para as regiões metropolitanas brasileiras a partir de uma análise probit bivariada

Authors

Abstract

This article aims to assess the factors that are associated with the consumption of direct cultural goods and services outside the home, considering such consumption as interconnected with the consumption of other cultural goods and services. The methodology used encompasses the application of a bivariate probit model. In general, the results show the existence of inequalities in cultural consumption.

Author Biographies

Danyella Juliana Martins de Brito, Universidade Federal de Pernambuco

                     

Marcus Vinícius Amaral e Silva, Universidade Federal de Pernambuco

               

Published

2024-03-12

How to Cite

PEREIRA, F. S.; BRITO, D. J. M. de; SILVA, M. V. A. e. Determinantes do consumo cultural das famílias: evidências para as regiões metropolitanas brasileiras a partir de uma análise probit bivariada. Nova Economia, [S. l.], v. 34, n. 1, p. 1–34, 2024. Disponível em: https://revistas.face.ufmg.br/index.php/novaeconomia/article/view/8073. Acesso em: 30 jun. 2024.