Programas de referral marketing em negócios digitais: Um estudo de casos sobre o planejamento, implementação e avaliação em empresas inseridas no meio digital

Authors

DOI:

https://doi.org/10.29149/mtr.v8i3.8042

Keywords:

Referral marketing, Programas de marketing de indicação, Negócios digitais

Abstract

This article aims to understand how the process of planning, implementing and evaluating a referral marketing program in digital businesses is configured. For this, a multiple case study was carried out with companies α, β and γ, through interviews with managers. The results of this study contribute to the dissemination of the referral marketing strategy in Brazil, as well as guide the best dissemination practices and better selection of members for the programs.

Author Biographies

Amanda Sousa Carvalho Ribeiro, Universidade Federal da Bahia (UFBA), Brasil

Graduada em Administração pela Universidade Federal da Bahia

Luciana Alves Rodas Vera, Universidade Federal da Bahia (UFBA)

Professora adjunta da Escola de Administração da Universidade Federal da Bahia. Doutora em Administração pela UFMG, com estágio doutoral em Portugal na UAlg. Mestre em Administração pela UFBA.

Orcid:  http://orcid.org/0000-0001-6043-3252

Lattes: http://lattes.cnpq.br/6396593112157404

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Published

2023-09-19

How to Cite

Sousa Carvalho Ribeiro, A., & Rodas Vera, L. A. (2023). Programas de referral marketing em negócios digitais: Um estudo de casos sobre o planejamento, implementação e avaliação em empresas inseridas no meio digital. Marketing & Tourism Review, 8(3). https://doi.org/10.29149/mtr.v8i3.8042