“CONSUMIR CAFÉ É…”

Representações Sociais da Subcultura de Consumidores de Cafés Especiais da CafEsal

Authors

  • José Edemir da Silva Anjo Federal University of Lavras (UFLA) https://orcid.org/0000-0002-5989-1173
  • Mozar José de Brito Universidade Federal de Lavras (UFLA)
  • Valéria da Glória Pereira Brito Universidade Federal de Lavras (UFLA)
  • Luciana dos Santos Vieira Universidade Federal de Lavras (UFLA)
  • Mariana Ramos de Melo Universidade Federal do Espírito Santo (UFES) https://orcid.org/0000-0001-7826-6050

DOI:

https://doi.org/10.29149/mtr.v8i2.7615

Keywords:

Representações Sociais, Subcultura, Café Especial

Abstract

The study sought to identify the social representations of consumers of specialty coffees at CafEsal, a school Coffee shop at the Federal University of Lavras (UFLA), based on a dialogue between the theoretical concepts of Consumer Culture Theory (CCT) and Theory of Social Representations (TRS). The research followed a qualitative approach with data collection via forms using the Free Word Association Technique (TALP) through the application of the IRAMUTEQ software. It was noted that the practice of special coffee consumption emerges from the tradition of the local coffee culture and the institution, which anchors and strengthens habits and maintains a subculture of consumption.

Author Biographies

José Edemir da Silva Anjo, Federal University of Lavras (UFLA)

 

         

Mozar José de Brito, Universidade Federal de Lavras (UFLA)

Doutor em Administração pela Universidade de São Paulo (USP)

Valéria da Glória Pereira Brito, Universidade Federal de Lavras (UFLA)

Doutora em Administração pela Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)

Luciana dos Santos Vieira, Universidade Federal de Lavras (UFLA)

Mestra em Administração pela Universidade Federal de Lavras (UFLA)

Mariana Ramos de Melo, Universidade Federal do Espírito Santo (UFES)

Doutoranda em Administração pela Universidade Federal do Espírito Santo (UFES)

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Published

2022-12-30

How to Cite

da Silva Anjo, J. E., José de Brito, M., Pereira Brito, V. da G., dos Santos Vieira, L., & Ramos de Melo, M. (2022). “CONSUMIR CAFÉ É…”: Representações Sociais da Subcultura de Consumidores de Cafés Especiais da CafEsal. Marketing & Tourism Review, 8(2). https://doi.org/10.29149/mtr.v8i2.7615