Identidade e Consumo: expressões identitárias no “funk ostentação”
DOI:
https://doi.org/10.29149/mtr.v2i1.4297Abstract
Este artigo tem como objetivo analisar o papel das identidades sócio-políticas como fator condicionante do consumo. Em síntese, os conceitos de movimento extrospectivo, movimento introspectivo e identidade expansiva serão relacionados às teorias de Pierre Bourdieu, Thorstein Veblen e Werner Sombart sobre as expressões sociológicas do consumo. A aplicabilidade desses conceitos será demonstrada através de uma análise de discurso do videoclipe da música “Plaquê de 100”, a principal música do MC Guimê e um dos exemplos mais expressivos do movimento cultural do funk ostentação.
Downloads
Published
2017-08-31
How to Cite
Resende, M. P. D. L. (2017). Identidade e Consumo: expressões identitárias no “funk ostentação”. Marketing & Tourism Review, 2(1). https://doi.org/10.29149/mtr.v2i1.4297
Issue
Section
Artigos
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal, without cost for the journal, right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgment of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of authorship and its initial publication in this journal.
- Authors take full responsibility for their opinions expressed in the works published in this journal.