The class of opportunity filters and the preference revealed by a path independent choice function
Palavras-chave:
opportunity filters, preference relations, choice functions, path independence.Resumo
The purpose of this paper is to replicate the theory developed by Gekker (2001), without using any monotonicity assumption. We however retain a non-triviality assumption implicit in Gekker (2001), which says that there is at least one opportunity set which is preferred to the no-choice situation. In addition we require our preference relation on opportunity sets to be transitive (as in Gekker, 2001), reflexive and satisfy an assumption called minimal comparability, which requires every opportunity set to be comparable with the null set. We also show that there exists a preference relation on the power set of the set of alternatives, revealed by a path independent choice function, which satisfies all the properties that we require of a binary relation to satisfy on the power set of the set of alternatives.Downloads
Publicado
2009-06-01
Como Citar
LAHIRI, S. The class of opportunity filters and the preference revealed by a path independent choice function. Nova Economia, [S. l.], v. 14, n. 1, 2009. Disponível em: https://revistas.face.ufmg.br/index.php/novaeconomia/article/view/426. Acesso em: 12 mar. 2025.
Edição
Seção
Números Regulares
Licença
Autore[a]s que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autore[a]s mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autore[a]s têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).