Marketing Strategies to Achieve and Promote Events at Brazilian Conventions & Visitors Bureau

Authors

DOI:

https://doi.org/10.29149/mtr.v6i2.7034

Keywords:

Marketing, Relationship, Loyalty, Business tourism, MICE

Abstract

The objective of this study is to identify the Marketing strategies used by the Conventions&Visitors Bureau (CVBs) to attract and retain customers. For the preparation of this study, the Delphi Method was applied using information provided by informants selected from CVB specialists registered at UNEDESTINOS. Based on the results of this research, the strengths, and critics of the CVBs performance are exposed, in addition to mapping the points to be improved and allowing for proposals for solutions and improvement in the CVBs performance to attract and promote events and customer loyalty. Thus, this work brings to the light of CVBs throughout Brazil the need to always innovate in their working methods to, through customer loyalty, obtain a greater reach of business, ensuring the stability of events and the viability of destinations by through the responsible exploitation of regional resources and wealth to attract and promote events.

Author Biographies

Williany Loren Gaia Ferreira Austregesilo, Universidade Estadual do Ceará, Brasil

Pesquisadora do Grupo de Pesquisa GTES-Turismo, Economia e Sustentabilidade (CNPq-UECE). Mestra em Gestão de Negócios Turísticos pela Universidade Estadual do Ceará e MBA em Gestão de Serviços e Relacionamento com o Cliente (UNIFOR). Desde 2016 trabalha na gestão do Relacionamento com Associado no Fortaleza Convention & Visitors Bureau, sendo responsável pela comunicação entre Entidade e Associado.

Jakson Renner Rodrigues Soares, Universidade da Coruña - Espanha; Universidade Estadual do Ceará-Brazil

Professor na Universidade da Coruña, Espanha; Professor Permanente no Mestrado em Gestão de Negócios Turísticos na Universidade Estadual do Ceará

Larissa Paola Macedo Castro Gabriel, Universidade Estadual do Ceará, Brazil; Universidade da Coruña, Espanha

Coordinadora del libro Gestión, Turismo y Género en Aranzadi. Es Doctora en Planificación Turística por la Universidade da Coruña con investigaciones dirigidas al turismo patrimonial, imagen de destinos y metodologías cualitativas en los estudios turísticos. Es investigadora del Grupo de Investigación Turismo, Economía y Sustentabilidad de la Universidade Estadual do Ceará (UECE-Brasil) con varias publicaciones en revistas nacionales e internacionales.

André Riani Costa Perinotto, Universidade Federal do Delta do Parnaíba, Brasil

DOUTOR em Ciências da Comunicação - UNISINOS/RS. MESTRE em Geografia pela Universidade Estadual Paulista - UNESP/Rio Claro/SP; ESPECIALISTA em Docência para Ensino Superior em Turismo e Hotelaria pelo SENAC/SP; e Graduado em Turismo - BACHARELADO pela Universidade Metodista de Piracicaba (UNIMEP). Professor Adjunto do Curso de Bacharelado em Turismo da Universidade Federal do Delta do Parnaíba - UFDPar (Ex-Campus Ministro Reis Velloso da UFPI) com regime de trabalho em D.E. (desde 2008 UFPI e agora UFDPar 2020). Professor Permanente do Mestrado em Gestão de Negócios Turísticos da UECE (Universidade Estadual do Ceará). Professor Permanente do Programa de Pós-Graduação em Turismo (Mestrado) na Universidade Federal do Paraná (UFPR). Coordenador do curso de Bacharelado em Turismo da UFDPar (Chefia de Departamento e Coordenação de Curso 2019-2021 e ex-coordenador entre 2008-2011 do curso quando era UFPI); DIRETOR (2019-2022) da ABRATUR (International Academy for the Development of Tourism Research in Brazil - Academia Internacional para o Desenvolvimento da Pesquisa em Turismo no Brasil); Membro Titular do NDE (Núcleo Docente Estruturante); Pesquisador membro desde 2010 e Ex-Coordenador do EITUR (2016-2019) Núcleo de Estudos e Pesquisas Interdisciplinares em Turismo da UFPI-UFDPar - grupo cadastrado na plataforma do CNPq; Pesquisador/Membro do Grupo de Pesquisa DemandaTur - Fatores Determinantes e Condicionantes da Demanda Turística da UFSCAR/Sorocaba; Ex-Pesquisador/Membro do Grupo de Pesquisas da UFPE denominado eCOS. Atua principalmente com os seguintes temas: Turismo e Comunicação; Turismo e Educação; Turismo e Imagens; Turismo e Tecnologias; Produtos Turísticos.

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Published

2021-09-28

How to Cite

Ferreira Austregesilo, W. L. G., Soares, J. R. R. ., Macedo Castro Gabriel, L. P. ., & Perinotto, A. R. C. (2021). Marketing Strategies to Achieve and Promote Events at Brazilian Conventions & Visitors Bureau. Marketing & Tourism Review, 6(2). https://doi.org/10.29149/mtr.v6i2.7034

Issue

Section

Artigos