Common E-commerce Problems from the Perception of Consumers

Authors

  • Luiz Fernando Moraes Faculdade Campanha Nacional de Escolas da Comunidade, Brasil
  • Gevair Campos Faculdade Campanha Nacional de Escolas da Comunidade, Brasil https://orcid.org/0000-0001-6909-6088

DOI:

https://doi.org/10.29149/mtr.v5i2.6269

Keywords:

E-commerce. Bottlenecks. Solution Proposals.

Abstract

The spread of e-commerce, also known as electronic commerce, has become an important market tactic for companies to increase their earnings and still provide consumers with a practical and economical alternative to make their purchases. With the increase of e-commerce in the world, the bottlenecks of this type of commerce also increased, such as delivery and security, which were the main problems identified during the research. 171 questionnaires were analyzed. As for its classification, this research is classified as quantitative and its culmination took place through questionnaires sent through Google Forms to consumers in Unaí and region, in order to find out which problems most cited by them and through the literature review, to seek proposals for solutions to the problems listed, such as planning the logistics in delivery and alerting consumers about security at the time of purchase and thus contributing to the development of e-commerce and still guiding consumers in a positive way.

Author Biographies

Luiz Fernando Moraes, Faculdade Campanha Nacional de Escolas da Comunidade, Brasil

Bacharel em Administração pela Faculdade  Campanha Nacional de Escolas da Comunidade, Unaí, Brasil

Gevair Campos, Faculdade Campanha Nacional de Escolas da Comunidade, Brasil

Master in Agribusiness from the University of Brasília (UnB), Bachelor of Administration from the Cenecista Higher Education Institute (INESC), College Professor at the CNEC Unaí Faculty

References

Aranha, E. 7 momentos que marcaram a história do e-commerce. Estratégia digital, Brasil, 15 ago. 2015. Disponível em: < http://www.estrategiadigital.pt/historia-do-e-commerce/>. Acesso em: 15 maio 2017.
Assis, F. de. (2011). Comportamento do consumidor. 74f. Trabalho de Conclusão de Curso (Monografia) – MBA – Gestão e Estratégia Empresarial, Centro Universitário Filadélfia de Londrina, Londrina.
Blackwell, Roger D., Miniard, Paul W, Engel, James F. (2005). Comportamento do consumidor. Trad. Eduardo Teixeira Ayrosa. São Paulo: Pioneira Thomson Learning.
Costa, F. L. Comercio eletrônico: hábitos do consumidor da internet. 2009. Trabalho de Conclusão de Curso (Monografia) – Programa de pós graduação em Administração, Faculdades Pedro Leopoldo, Pedro Leopoldo, 2009.
Cristofolini, J. (2017). Quais são os quatro grandes problemas do e-commerce. E-commerce Brasil. Disponível em: https://www.ecommercebrasil.com.br/artigos/4-grandes-problemas-do-e-commerce-e-como-resolve-los/.
Farias, S. X.; Useda, F. L.; Cerqueira, L. S. Os fatores que influenciam a compra online de consumidores Universitários. 2012. Anais... Santa Catarina: Unime, 2012. Disponível em: < https://www.aedb.br/seget/arquivos/artigos12/56416693.pdf >.
Farias, S. A.; Kovacs, M. H.; Silva, J. M. (2008). Comportamento do consumidor on-line: a perspectiva da Teoria do Fluxo. Revista Brasileira de Gestão de Negócios, v. 10, n. 26, p. 27-44, 2008.
Galinari, R.; Cervieri Júnior, O.; Teixeira Júnior, J. R.; Rawet, E. L. (2015). Comércio eletrônico, tecnologias móveis e mídias sociais no Brasil. BNDES Setorial, Rio de Janeiro, n. 41, p. [135]-180, mar.
Gil, A. C. (2010). Como elaborar projetos de pesquisa. 5º ed. São Paulo: Atlas.
Marconi, M. A. ; Lakatos, E. M. (2011). Metodologia do trabalho científico. 7º ed. São Paulo: Atlas.
Pattat, L. (2014). E-commerce – Comportamento do consumidor frente as transações online. Trabalho de Conclusão de Curso (Monografia) – Programa de pós graduação em Administração, Faculdades Pedro Leopoldo, Santa Rosa, 2014. Disponível em: < https://www.spcbrasil.org.br/wpimprensa/wp-content/uploads/2017/07/An%C3%A1lise-Consumo-Online-_-Processos-de-Compras-e-Impulsividade-1.pdf.>.
Sarraf, T. (2014). Perfil do consumidor online: Quem compra na internet. Profissional de e-commerce, São Paulo.
Silva, P. F. da; Vilela, R. do N.; Vieira, S. R. F.; Cruz, L. A. M. (2017). O desenvolvimento do e-commerce no Brasil. Administradores.com, Brasil. Disponível em: <http://www.administradores.com.br/artigos/academico/o-desenvolvimento-do-e-commerce-no-brasil/101304/> Acesso em: 05 maio.

Published

2021-04-20

How to Cite

Moraes, L. F. ., & Campos, G. (2021). Common E-commerce Problems from the Perception of Consumers. Marketing & Tourism Review, 5(2). https://doi.org/10.29149/mtr.v5i2.6269