THE LEICESTER SCHOOL OF MANAGEMENT: A SINKING BOTTLE
DOI:
https://doi.org/10.25113/farol.v10i29.8271Keywords:
Leicester School of Management, Critical Management Studies, Critique, Academic WorkAbstract
The critical theorists of the Frankfurt School liked to describe themselves as a "message in a bottle." The events of 2022 at the University of Leicester, where each of us once studied and/or worked and where 26 academics have been targeted for dismissal because their research was perceived by management to be aligned primarily with critical management studies, give us cause to fear that current critical management and organizational theory is floating in an increasingly bleak ocean. The lesson, the writers of this paper believe, is that we must take seriously the attacks on critical theory that developed at Leicester. We need to emphasize the success of any critical perspective and create spaces for critical scholarship.
References
Brown, Steve D. (2005). Titanic. In Campbell Jones & Damian O’Doherty. Manifestos for the Business School of Tomorrow (pp. 150-156). S.l.: Dval Books.
Jones, Campbell & O’Doherty, Damian (2005). Manifestos for the Business School of Tomorrow. S.l.: Dval Books.
Feenstra, Ramón A.; Delgado-López, Emilio, Pallarés-Domínguez, Daniel (2021). Research misconduct in the fields of ethics and philosophy: researchers’ perceptions in Spain. Science and engineering ethics, 27(1), 1-21.
Hancock, Philip & Tyler, Melissa. (2005). Gibson Burrell: diabolical architect. The Sociological Review, 53(sup1), 46-62.
Harvie, David, Lightfoot, Geoff, Lilley, Simon, & Weir, Kenneth. (2021). Social investment innovation and the ‘social turn’of neoliberal finance. Critical Perspectives on Accounting, 79, 102248.
Lilley, Simon, Harvie, David, Lightfoot, Geoff, & Weir, Kenneth. (2020). Using derivative logic to speculate on the future of the social investment market. Journal of Urban Affairs, 42(6), 920-936.
Mountz, Alison, Bonds, Anne, Mansfield, Becky, Loyd, Jenna, Hyndman, Jennifer, Walton-Roberts, Margaret, Basu, Ranu, Whitson, Risa, Hawkins, Roberta, Hamilton, Trina, & Curran, Winifried (2015). For slow scholarship: A feminist politics of resistance through collective action in the neoliberal university. ACME: An International Journal for Critical Geographies, 14(4), 1235-1259.
Parker, Martin (2014). Critical Management Studies at Leicester. Recuperado el 12 de enero 2023 de: http://staffblogs.le.ac.uk/business/2014/06/25/critical-management-studies-at-leicest
Spicer, Andrew, Alvesson, Matt, & Kärreman, Dan (2016). Extending critical performativity. Human Relations, 69(2), 225-249.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Juan Felipe Espinosa-Cristia
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Assume-se que em qualquer das modalidades de contribuições aceitas pela Farol – Revista de Estudos Organizacionais e Sociedade, ao submeter um trabalho, o(s) autor(es) se reconhece(m) como detentor(es) do direito autoral sobre ele e autoriza(m) seu livre uso pelos leitores, podendo ser, além de lido, baixado, copiado, distribuído, adaptado e impresso, desde que seja atribuído o devido crédito pela criação original. Em caso de aprovação do trabalho para publicação, os direitos autorais (inclusive os direitos de tradução) são exclusivamente do(s) autor(es).
Os autores devem concordar com os seguintes termos relativos aos Direitos Autorais:
a. Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
b. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
c. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).