ACADEMIC DISORIENTATION: CONFESSIONS OF A FRANTIC ADVISOR

Authors

  • Aracéli Cristina de S. Ferreira UFRJ

DOI:

https://doi.org/10.22561/cvr.v36i1.8935

Keywords:

academic advisor, research, accounting, advising relationship

Abstract

This text is a first-person account of years of experience advising students in stricto-sensu postgraduate courses in ​​accounting. It seeks to address the problems in the advisor-advising relationship, the difficulties of writing an academic paper, and how much this relationship can influence the final text.

References

Eco, H. (1977). Como se faz uma tese. Editora Perspectiva.

Freire, R. (1990). Sem tesão não há solução (12th ed.). Editora Guanabara.

Goldberg, N. (2008). Escrevendo com a alma: liberte o escritor que há em você. São Paulo: Editora Martins Fontes.

Humphrey, C., & Lee, B. (Eds). (2004). The Real Life Guide to Accounting Research: a behind the scenes view of using qualitative research methods. CIMA Publishing, Elsevier.

Pagliarussi, M. S. (2022). Precisamos escrever diferente. Revista de Contabilidade e Organizações, 16:e191894. http://dx.doi.org/10.11606/issn.1982-6486.rco.2022.191894

Rodríguez, V. G. (2012). O ensaio como tese: estética e narrativa na composição do texto científico. São Paulo: Editora WMF Martins Fontes.

Peter, Laurence J. & Hull, Raymond. (1979). Todo mundo é incompetente, inclusive você. Livraria José Olímpio Editora.

Zinsser, W. (2006). On writing well. New York, NY: HarperCollins.

Published

2025-05-27

How to Cite

FERREIRA, A. C. de S. ACADEMIC DISORIENTATION: CONFESSIONS OF A FRANTIC ADVISOR. Contabilidade Vista & Revista, [S. l.], v. 36, n. 1, p. 1–9, 2025. DOI: 10.22561/cvr.v36i1.8935. Disponível em: https://revistas.face.ufmg.br/index.php/contabilidadevistaerevista/article/view/8935. Acesso em: 24 dec. 2025.