Measurement the Social Return of Non-Profitable Organization's through SROI - Social Return On Investiment
Keywords:
Third Sector, Social Return, SROI.Abstract
This study assessment the measurement capacity of social return in the financial statement of non-profitable organizations, can be consider as an important factor of grasping financial resources. Due to the lack of indicators that enable the measurement of social return to each resource collected and managed by non-profitable organizations, used of the methodology SROI as an instrument of evaluation and measurement of the performance of management on these organizations. Were analyzed the financial statements of two non-profitable organizations, acting in the medical area. After the study it was possible to identify advantages and limitations of the methodology (SROI). Among the advantages can be noticed the identification of the value of the social cause, or, the value of the benefit generated to the society through free services and the separation between economical and social values. Among the limitations can be noticed the non-consideration on the methodology from resources collected through donations and the no use of the tax exempt in comparison to the benefits generated to the society.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
A submissão do texto para avaliação implica no compromisso de que o material não seja submetido a um outro periódico nacional ou internacional e autoriza, caso aprovado, a sua publicação.
Os artigos publicados são de responsabilidade dos autores não traduzindo, necessariamente, a opinião da revista. A reprodução dos artigos, total ou parcial, pode ser feita desde que citada esta fonte.
Considerando que o(s) autor(es) do texto concorda(m) com a sua publicação, caso o mesmo seja aprovado pela revista, sem que disso lhe seja devido qualquer remuneração, reembolso ou compensação de qualquer natureza, a Revista Contabilidade Vista & Revista através do Departamento de Ciências Contábeis da Faculdade de Ciências Econômicas da Universidade Federal de Minas Gerais, detém todos os direitos autorais dos textos publicados, conforme a legislação brasileira vigente.
Os direitos autorais para artigos publicados nesta revista são do autor, com direitos de primeira publicação para a revista. Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais. A revista permitirá o uso dos trabalhos publicados para fins não-comerciais, incluindo direito de enviar o trabalho para bases de dados de acesso público.